fredag den 1. april 2011

Masser af oplevelser i Mondulkiri Province

I 'Mondulkiri Province' stod den paa masser af spaendende oplevelser (endnu et tegn paa at heldet nu er med os).
Foerste dagen boed paa motorbike-tur rundt i omraadet - denne gang med en erfaren lokal bag rattet! Paa denne tur besoegte vi foerst et smukt lille vandfald (ja, endnu et vandfald!), hvor vi kunne bade i den naturlige 'pool'. Vandet var dog temmelig koldt, saa vi noed at vores guider havde lavet baal, som vi kunne varme os paa da vi kom op.


Erfaren chauffoer bag rattet
Vi samler mod til at hoppe i det kolde vand
Dejligt forfriskende!
Arh... Vi toerrer foran baalet
Herefter besoegte vi den lokale kaffe-plantage, hvor vi baade saa kaffe-traeer og smagte de lokale kaffeboenner. Kaffen var dog meget soed (ligesom resten af kaffen i Asien), men vi lod selvfoelgelig som om det smagte godt.

Kaffetraeer
Mmm... God kaffe! (jeg burde blive skuespiller)
Til sidst besoegte vi et lille lokalt tempel, som var flot placeret paa en bakketop, hvorfor der var en fantastisk udsigt over hele 'Mondulkiri Provnce', og 'The Sea Forrest', som ligeledes havde en smuk udsigt over provinsen.

Tempel - meget primitivt
Camilla og jeg ved 'Sea Forrest'
Anden dagen i 'Mondulkiri Province' stod paa elefant-trekking gennem junglen. Jeg er glad for at jeg ikke er elefant: turen indebar nemlig baade op- og nedstigninger af mange stejle skraaninger. Vores elefant 'Kom' klarede den dog i fin stil. Naar det kommer til stykket var det maaske i virkeligheden Camilla og jeg, der havde det svaerest: elefanten gyngede nemlig fra side til side og vi matte holde godt fast for ikke at falde ned, naar elefanten gik paa de store skraaninger.


Vi goer klar til elefant-trekking
Camilla, jeg, 'Kom' og hans 'Mahout' (elefant-chauffoer)
Camilla og jeg paa elefantryg ude i junglen
Da vi kom helt ind i junglen fik 'Kom' sig et velfortjent hvil, masser af mad i form af groenne blade og et koldt bad i 'jungle-poolen', som Camilla og jeg ogsaa valgte at koele af i.

'Kom' faar et velfortjent bad
Og bliver vasket grundigt af sin 'Mahout'
Og skrubbet paa ryggen
Vi er nu taget videre til hovedstaden 'Phnom Penh', hvor vi bliver et par dage.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar