onsdag den 27. april 2011

Masser af action i Chiang Mai

Vi lagde ud stille og roligt med 'Cooking Class', hvor vi laerte om de forskellige thailandske ingridienser - foerst i den lille koekkenhave bagved restauranten og derefter paa det lokale marked. Herefter valgte vi hvilke retter vi havde lyst til at give os i kast med. Jeg lavede foelgende retter: 'Spring Rolls', 'Chicken with Holy Basil', 'Tom Yum Kung' (min yndlings suppe!) og 'Red Curry Paste' samt 'Red Curry Chicken'. Vores underviser var rigtig god, og vi laerte en masse tips og gode raad om det thailandske koekken - hans motto var i oevrigt: "More spicy - more sexy" (dette motto er jeg selv en stor fan af!). 

Paa markedet - vores underviser forklarer om 'Curry Paste'
Camilla dufter til de forskellige krydderier i haven
Jeg laver 'Spring Roll'
Og 'Red Curry Paste'
'Tom Yum Soup' = fest i min mund
Anden dagen i Chiang Mai stod paa 'Jungle Flight', som er en slags zip-line-tur gennem junglen, hvor man svaever fra platform til platform hoejt oppe i traerne (den laengste zip-line var 180m lang og der var i alt 35 platforme - de fleste placeret i en hoejde af 30-40m). Det var mega fedt (lidt ligesom at flyve gennem junglen)!

Camilla og jeg klaedt paa til 'Jungle Flight'
Jeg kan flyve!
Camilla og jeg 'flyver' sammen
Juhuu... Fuld fart fremad!
Camilla leger 'Superman'
Efter 'Jungle Flight' stod den paa 'Night Safari' i den lokale dyrepark. Her var der alle dyr, lige fra flamingoer til hvide loever og tigere. I parken koerte vi rundt i en slags aaben bus, hvorfra vi kunne fodre flere forskellige dyr, bl.a. 'Bambier' og giraffer.

Min nye ven: aben 'Jeremy' - vores venskab byggede paa majs
Min anden nye ven - vores venskab byggede paa bananer
Tapir
Fine flamingoer
Jeg fodrer 'Bambi' med gulerod
Giraf helt taet paa bussen
Efter alt dette havde Camilla endnu ikke faaet action nok, hvorfor hun valgte at lave et 50m hoejt 'Bungy Jump' - se Camillas beskrivelse af dette paa hendes blog: http://www.camskam.blogspot.com/. Jeg valgte at sidde denne oplevelse over og lege fotograf i stedet...
Vi har nu fortsat vores tur op nord paa, og er nu i byen 'Chiang Rai', hvor den staar paa lidt mere rolige oplevelser.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar