lørdag den 9. april 2011

Blandede foeelser i Sihanoukville

I bussen paa vej til 'Sihanoukville' blev vi hurtigt gode venner med fire fyre paa samme alder som os (fra henholdsvis USA, England og Australien). Vi besluttede os derfor for at bo paa samme gaestehus som dem, og vi har nu tilbragt naesten en uge med dem her i byen.
Selve byen har ikke meget at byde paa, andet end fest, farver og laekre sandstrande.Vi har derfor vaeret paa stranden og i byen hver eneste dag, og det har vaeret virkelig rart blot at slappe helt af.

Fest og farver i byen (Tom og jeg)
Aftenbadning i barens pool. Camilla poserer for kameraet

Paa stranden. Camilla faar fjernet haar paa benene
Tyler faar fjernet haar paa brystet. Vist mindre rart
Efter et par dage med strand og byture, besluttede vi os alle seks for at tage paa det saakaldte 'Booze Cruise', som kort fortalt er baadtur ud til en af de smaa oeer uden for Sihanoukville. Dette skulle dog vise sig at blive vores vaerste mareridt. Jeg har lidt svaert ved at forklare hele episoden ordentligt, hvorfor der her kommer et link til BT:  http://www.bt.dk/udland/to-danske-piger-i-skibsforlis 
Det der startede med at vaere en sjov baadtur, endte i ren ulykke. Jeg husker at der pludselig var vand over det hele og at jeg maatte svoemme/dykke efter lyset for at komme ud af baaden, som vendte paa hovedet. Da jeg kom op til overfladen var der panikslagne folk over det hele, som proevde at finde deres venner rundt omkring i vandet. Vi fandt heldigvis alle seks i hinanden ret hurtigt, og blev reddet af lokale fiskere, der kort tid efter kom os til undsaetning. Jeg priser mig lykkelig for at alle har det godt og at vi alle overlevede. Camilla og jeg er ved godt mod nu, og rejser i morgen videre til byen 'Koh Kong'. 

Paa baaden inden ulykken. Vi danser og fester
Camilla inden ulykken
Camilla og Ty lykkeligt uvidende om hvad der skal ske


Tubing ved baaden - blot en time foer ulykken
Bunden af baaden og folk overalt i vandet

Ingen kommentarer:

Send en kommentar