lørdag den 14. maj 2011

Koh Tao = skildpaddeoe..??

Efter en enkelt overnatning i Bangkok gik turen ned sydpaa til oeen 'Koh Tao', som betyder skildpaddeoeen. Oeen er saerlig kendt for de mange omkringlaeggende dykker-omraader med masser af farverige fisk og store velbevarede koraller. Udfra navnet havde jeg dog ogsaa regnet med at jeg endelig ville moede "Mr. Turtle". Navnet 'skildpaddeoe' skulle dog vise sig at vaere ren snyd, eftersom det aabenbart er utrolig sjaeldent at man ser skildpadder her. Oev! Til gengaeld saa vi masser af store fisk i alle regnbuens farver, hvilket selvfoelgelig ogsaa er rigtig flot (skuffelsen er dog svaer at skjule..). Derudover fik vi et hurtigt glimt af den saakaldte 'Triggerfish' - det blev kun til et hurtigt glimt fordi vores dykkerinstruktoer signalerede at vi skulle svoemme hurtigt og langt uden om. 'Trigger-fisken' har aabenbart rigtig store taender, og det skulle efter sigende goere rigtig ondt at blive bidt.

Klar til dykning
'Triggerfish' (billede fra 'Google')
Udover dykning stod den paa solbadning paa stranden og et par enkelte byture. Derudover har jeg faaet loebet en del langs stranden, hvilket har vaeret virkelig rart - en vane som jeg haaber kan fortsaette paa vores videre faerd! Vi har i oevrigt igen faaet glaeden af vores islandske ven Svavar, som rejser med os rundt paa oeerne de naeste par uger - rigtig hyggeligt!

Masser af hvid sandstrand paa 'Koh Tao'
Masser af badning
Masser af majskolber
Svavar, mig, Camilla og lille dreng paa strandbaren 'Lotus'
Flot 'fireshow' paa stranden foran 'Lotus' bar
Vi er nu taget videre (alle tre) til oeen 'Koh Samui' (koh betyder i oevrigt oe), hvor den i morgen bl.a. staar paa kajak-tur.

2 kommentarer:

  1. Hej Mette-Måsen,

    Trist at høre med skildpadderne, men hvis i skal dykke på Borneo kan jeg garanterer dig at du ser skildpadder der. Det vrimler med dem, og jeg var ved at springe af glæde da jeg dykkede der, over de mange padder.

    Så også skildpadder på alle mine dyk i Malaysia, men de var dog ikke så store som dem på Borneo (hvor de kommer i alle størrelser). Du må væbne dig lidt med tålmodighed Meden, er sikker på padderne nok skal komme til dig...

    <3 fra DK

    Line

    SvarSlet
  2. Jaaa...! Haaber du har ret mht. skildpadderne i Malaysia og paa Borneo. Tror jeg vil vente med at dykke indtil da, for at undgaa flere dykker-skuffelser :-) Tak for tippet!
    Haaber i havde en god ferie med Anne og at i er kommet godt hjem.

    <3 til dig

    SvarSlet