søndag den 27. februar 2011

Nha Trang rundt

Vi naaede det hele! Foerste 'udflugt' blev scuba-diving. Ikke rigtig nogen succes... Kristina (Camillas soester) blev soesyg af sejlturen derud og sigtbarheden var virkelig daarlig, saa har stadig ikke set nogen skildpadder. Oev!
Til gengaeld fik vi set en masse historiske bygninger paa en af vores andre ture. Denne tur boed paa besoeg hos baade 'Po Nagar Cham Towers' (buddister kommer her for at bede og give offergaver til Buddha), 'Long Son Pagoda' (buddistisk tempel), Den store 'Buddha', 'Nha Trang Cthedral' (ja, for der er ogsaa kristne her!) og 'Ba Ho Falls' (tre fine smaa vandfald).

'Po Nagar Cham Towers'
'Po Nagar Cham Towers' og os i anstaendigt toej
Vietnamesisk dans ved taarnene
Den store Buddha
'Nha Trang Cathedral'
Turen til 'Ba Ho Falls' var den sjoveste, da vi maatte kravle af smaa kringlede og meget ujaevne klippe-stier for at komme hen til de smaa vandfald. Heldigvis havde vi to gode guider (to gamle vietnamesiske kvinder - de var virkelig seje!) med til at vise os, hvor det var bedst at placere sine foedder for at undgaa at falde. Vandfaldene skulle vise sig at vaere virkelig smaa, men de var stadig meget flotte og uspolerede, saa det var stadig hele turen vaerd.

Vandfald nr. 1; lille men fint
Klippevandring. Guiden hjaelper Marianne over vandet

Mig ved vandfald nr. 3
Camilla har tidligere boet her i Nha Trang i 3 maaneder, saa da vi blev inviteret hjem til Thi, som er en af Camillas bekendte fra den gang, takkede vi selvfoelgelig ja uden at toeve. Thi er gift med en dansk mand, som arbejder for det studiecenter Camilla var paa for 3 aar siden. De havde netop faaet en smuk lille pige, som jo kun gjorde besoeget endnu sjovere. Thi fortalte en masse om traditioner og skikke i forbindelse med det at vaere gravid her i Vietnam. Det er f.eks. ikke tilladt for moderen at gaa uden for hjemmet foer der er gaaet 1 maaned efter foedslen. Thi var ved at blive sindssyg af at skulle blive inden doere, saa jeg tror hun var glad for at faa besoeg af os.

Thi med baby
Aarh... Hun er soed! Tror jeg tager hende med hjem
Camillas foraeldre flyver tilbage til det kolde Danmark i morgen tidlig, hvorefter Camilla og jeg tager natbussen op til Hoi An (en tur paa ca. 11 timer). Det har vaeret rigtig hyggelig at have besoeg af Camillas familie - og helt ubeskrivelig skoent at spise rugbroed igen (de havde medbragt to pakker + leverpostej og makrel i tomat til os)! :-) Det bliver dejligt at komme videre nu efter 2 uger i Nha Trang. Kommer dog til at savne det gode vejr (det skulle efter sigende vaere en del koldere i Hoi An) og den laekre strand og pool.

Pool-sjov. Jeg kan flyve!

 Camilla og jeg ved poolen

2 kommentarer:

  1. Hej Mette

    Er der stadig fest i din mund efter den store hummer? Nu har jeg set alle dine billeder og læst din rejseplan. Ha' det godt!
    Hilsen din Mormor

    Jeg er i aften hos Peter og Maria.

    SvarSlet
  2. Kaere Mormor

    Ja, det er lige foer jeg stadig kan smage hummeren - den var virkelig god!
    Vi ankom til Hoi An i morges. Denne by er kendt som den store 'Sy-by', da der er uendeligt mange butikker, der laver skraedersygede kjoler og habitter. Jeg har netop bestilt en lang skraedersyet kjole (som bliver lavet efter mine maal) til den nette sum af 200 dk kr. Den skal jeg have paa til kusine Ellens bryllup i juni.

    Kaerlig hilsen
    Mette

    SvarSlet