tirsdag den 22. februar 2011

Der er fest i min mund

Paa stranden i Nha Trang gaar der smaa vietnamesere rundt og saelger alverdens ting fra solbriller til eksotiske frugter, kolde sodavand og skaldyr.

Solbrille-saelger

Kvinder der saelger toerret frugt
I dag kom dagen saa, hvor vi blev noedt til at smage skaldyrs-damens kaempe hummere, som kommer direkte fra fiskerbaadene. Camilla og jeg delte en hummer (for den var virkelig stor!), og slap i alt med den nette sum af 300 dong (hvilket svarer til omkring 90 dk. kr.). Den lille vietnameser, som vi koebte den af, grillede hummeren paa sin medbragte grill og vendte den i sin laekre hvidloegmarinade. Derefter fik vi den serveret midt paa stranden paa hendes lille taeppe. Det er det bedste fisk/skaldyr jeg nogensinde har smagt!! Her flere timer efter, er der stadig fest i min mund. Igen taler billederne vist for sig selv...

"Lobster-lady" med grill-udstyr

Hummeren tilberedes

 Mmm... Mums!

Fest i min mund

Ingen kommentarer:

Send en kommentar