søndag den 30. januar 2011

Bounty Boracay

Den 20 km lange sandstrand i Boracay
De sidste 4 dage har vi vaeret paa oeen Boracay, som ligger paa Vestfilippinerne. Boracay er meget anderledes end alt det vi tidligere har set paa vores rejse. Her er flotte hvide sandstrande saa langt oejet raekker, her er rent og paent overalt og saa er her fyldt med turister. Det sidste er faktisk meget rart efter at have vaeret i Manila, hvor vi jo ikke kunne gaa paa gaden i fred pga. tiggere.

Dagene er for mit vedkommende gaaet med at tage dykkercertifikat (ogsaa kaldet Open Water Divers Course), som giver mig lov til at dykke ned til 18 meters dybde. Jeg har indtil videre haft 3 dyk, hvor jeg har set alverdens flotte fisk. Det er en meget speciel foelse at dykke saa langt under vand; for det foerste er det sjovt at man kan traekke vejeret saa langt nede, for det andet foeles det som en helt anden verden (det er lidt ligesom at vaere paa maanen - tror jeg). I morgen har min dykkerinstruktoer lovet at jeg vil komme til at se skildpadder paa min sidste dykkertur paa kurset. Det glaeder jeg mig helt vildt til :-)


Mette med scuba-udstyr 18 meter under vand 


Vi fodrer fiskene med kiks


Ellers gaar tiden bare med afslapning, solbadning og masser af god mad.

Ren afslapning!

 Til sidst en lille hilsen til Mormor, som jeg har hoert foelger med i min blog. Godt gaaet Momse!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar